Franks Reiseblog

søndag 26. mai 2013

fra silves til alvor og carrapateira

kjørte til silves på stelplassen en fin plass å stå der var vi ute på resturant  spiste sardino saladas
 vi kjørte videte ned til alvor en fin stelplass ved stranden.kjørte til carrapateira der vi hadde en trivelig dag ,men om nattet ble det et skjokk .vi ble vekket ca kl 2 av gardia florenstal di var utrolig brutale knuste bobilen med køllene  det ble 6 merker midt på siden og 11 på luken det var en tysker som stod i lamme oss som også fikk smake køllen.vi måtte kjøre inn til carrapateira om natten å stå og neste dag kjørte vi til aljezur hvor vi annmeldte det på policia lokal dem hadde aldri hørt om noe såndt før. Det er protektet areas fra sagres og ned til Lagos. man kan ikke stå med husbil på det området ,man kan vere der om dagen men ikke overnatte.Det er nasjonalpark på hele strekken. så til skrekk å advarsel ikke overnatte på dnne streken ved kysten

storkene i silves

stelplassen i silves
en meget fin stelplass i silves

nord om alcacer dos sal barragen pego do altar

he stod vi

den fine stelplassen i porto Covo

den lille by porto Covo

min husbilkompis har fått montert solseller i aljezur 3 stykker med regulator 11 tusen vilken fin pris ferdig monterad
en spesialist på solseller
erik med sin flair veldig fornøyd med sine solseller

etter gardia florestal sin terror om natten i carrapateira
dette ver fra luken bak

synd å ødelegge en sånn fin bil Polic skjefen i Aljezur var helt enig men det var lite å gjøre med det på grunn av det fins 4 forskjellige polic enheter i portugal og spania har det samme og alle vil skylde på hverandre .Han hadde også husbil vi ble innvitert hjem til han og jeg har invitert han hjem til norge .han har også fått min blogg å mail adresse så vi kan holde kontakten  og han skulle personlig undersøke saken å finne ut hvem det hvar som var der om natten det fins også normale policer
på tur ut for å spise snegler på resturang

barragen pego do altar

en herlig plass

porto covo

en utrolig fin stellplass i porto covo

fra Alvor på argarve kysten
alvor

grillen er ofte i bruk

alvor er en fin liten fiskehavn

I morgen kjører vi til Evora og besøker Kapellet med alle hodeskallene det blir spennende