Franks Reiseblog

Franks Reiseblog

fredag 26. desember 2014

Oulidia & Essaouira

Oulidia & Essaouira
i Oulidia var det en fin stelplass med fin sten. Vi gikk en tur opp i byen  der var det et market det var utrolig spesielt . det var opplevelser som sitter lenge kvar.Jeg kall er en av gatene for det killing streete. det var dreping å slakting fikk ikke ta noen bilder av det men jeg kan kjenne lukten enda.
Her i Essaouira var vi inne i souken der var det høner å kalkuner duer å andre fugler å kjøpe levende eller døde .Det var snart å kill en høne å til fjerene var av ca 4 min så lå den i posen
.
på tur ned til olidia som ligger ved en lagune





fra lagunen i Oulidia
til og med Paddene koser seg i Oulidia om natten kan man høre dem det er mange rare lyder å veldig fascinerende å høre på

fra stellplasseni Oulidia




Dette er fra det killing streete in Oulidia di mest groteske bilder kan jeg ikke legge ut det var helt utrolig dem  ville selge meg okse peniser veldig bra for potensen hehe nei takk blir bare mat fra Spania fryser er full  så da blir det å fylle opp på Marjane i Agadir

Det var oppvisning av hester å soldater slik det var i gamle dager i marocco

 Tarjane med kylling 30 dm 23 kr  vilken pris for 2 stykker
var på resturant å spiste Tarjane sammen venner fra Belgia som vi kjører sammen med Frank & Rigi veldig trivelig folk.

kjører videre mot Essaouira bra veg men litt smal fint lanskap dette er en av den fineste vegen etter kysten


i Essaouira fikk jeg ride litt på Camel på stranden en helt ny opplevelse
fra stranden
ved gamlebyen i Essaouira

 utenfor stelplassen om kvelden

Utrolig fint håndverk dette hadde vert veldig dyrt i Norge men der er det omulig å få kjøpt .Jeg var inne på verkstedet der dem reparerte å laget bord ,dem er utrolig flinke

På tur tilbake til stelplassen i Essaouira ble det en kald  Heineken dem fins i Marocco men er ikke billig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Franks Reiseblog