Franks Reiseblog

mandag 30. september 2013

Reisen ned Frankrike

Det var litt blandat veder på turen ner til Spania .Vi hadde både regn og sol. Etter å ha vert i Saarburg kjørte vi til Luxenburg for å tanka ,så ble det inn i frankrike .Kjørte motorvegen forbi Metz & Nancy. Kom til stelplassen i Luneville men den var lukket.

Kjørte videre til den lille stelplassen som ligger i Rothau der kostet det bare 6 auro med strøm N 48 -27.240 E 007 -12.120

neste dag ble det litt opp i fjellene for å se på Le struthof (natzweiler Struthof)

så kom vi til den fine byen Ribeauville som ligger i vindistriktet en utrolig fin by med fine hus er verd et besøk. alsarc N 48-11 .531 E 007 - 19.719 som er en parkering for store biler bare 5 minutter å gå inn til byen.

kjørte til Kaysersberg stelplass hvor vi stod natten over en stor plass midt i den lille vinbyen N 48 -08.148 E 007 -15.740

kørte neste dag til baume Les Dames stelplass en helt grei plass med 9 auro med strøm å her var det 16 amp så det var bare å kjøre på alden om natten. N 47- 20.403 E 006 21.436

neste stelplass var Surre nede i en båthavn ved kanalen å den var gratis en stille å fin plass med gress plen N 47 -00.263 E 005- 08.609

Så kom vi til Roanne den fineste stelplassen på hele vår reise en topp plass som ligger ved kanalen og elven Loire på den andre siden bare 5 minutter å gå til sentrum å en stor å fin by Kostet bare 6 auro N 46-02.267 E 004 - 04.969 dene plassen er verd et besøk her var det utrolig varmt 24 i skuggen å vi kunne sitte ute hele kvelden med tent lys på bordet å nyte et glass vin .Vi stod her i to dager det var også heste show her ver dag en utrolig minnerik tid i Roanne kommer nok til bake til denne vakre plass.

så ble det videre igjennom byen Thiers og til den lille byen Lezoux stelplass gratis midt i byen N 45 - 49.630 E 003 -23.141

her ligger et kjent keramik verksted like ved med museum.

kjørte videre etter den frie motorvegen 75A etter noen mil tok jeg av fra vegen og opp i fjellet et stykke på 1000 m her ligger den lille byen La Chapelle Laurent som er kjent for sine oster i butikken lager di alt selv .her var vi å kjøpte oster å vin .her har også tour de france vert i 2008 .Stod på den lille stelplassen ved fotballbanen her var det gratis å stå + vann å tøm bare 5 minutter til sentrum som består av en gate å 20 hus liten plass helt ute på landet.

så gikk ferden videre ned 75A og over den store broen over Millau 10 auro den største hengbro i auropa.

kom til den lille stelplassen i Lunas en liten stad ,gratis å stå her er vann å tøm ved en liten innsjø å en elv som renner ved fin å stille plass.N 43 - 42.351 E 003 - 11.179

så kjørte vi ned til Labonne plage men her var plassen stengt vi ventet på bosse å Gerd som var på tur nedover til Spania som vi hadde vert sammen med i mosel.

når dem kom kjørte vi ner til Gruissan på den store stelplassen i båt havnen her var det 128 biler.Grussian Port stelplas N43 -06.256 E 003- 05.983

her var det en vinfabrikk like ved & vin utsalg her var vi flere ganger å handlet 1.50 for literen og dem tanket på dunker som på en en bensin stasjon her var det bare å komme med dunker å fylle opp.Ette to dager kjørte vi videre til Leucate stelplas en stor stelplass men den halve delen var stengt,vi betalte med kreditkortet 7.20 for 24 timmar etter å ha laget mat så promonerte vi etter stranden det var lite folk å se det merkes at seongen er over og det holder på å bli vinter

29/9 endelig kom vi til Spania vi kjører ned til Roses og videre til den lille byen Empuriabrava med alle sine canaler en veldig spesiell by her tar vi inn på Camping Rubina Resort ¤¤¤¤ 27 auro for natten med strøm og stor svimmingpol. Det ble rett i svimmingpolen når vi hadde parkert herlig etter å ha hatt 30 grader varmt i dag. det er bare herlig å vere tilbake til Spania å solen å varmen.

fra stelplassen i rothau  Rothau der kostet det bare 6 auro med strøm N 48 -27.240 E 007 -12.120

fra byen rothau

Camp le struthof som ligger en bit oppe i fjellene

fra den fine byen

Roanne den fineste stelplassen på hele vår reise en topp plass som ligger ved kanalen og elven Loire siden bare 5 minutter å gå til sentrum å en stor å fin by Kostet bare 6 auro N 46-02.267 E 004 - 04.969 dene plassen er verd et besøk

Lezoux stelplass gratis midt i byen N 45 - 49.630 E 003 -23.141

Stod på den lille stelplassen ved fotballbanen byen La Chapelle Laurent som er kjent for sine oster i butikken her var det gratis å stå + vann å tøm bare 5 minutter til sentrum

det var malat så fint på veggen

store broen over Millau

oppe

Leucate stelplas en stor plass

dette er til salgs for 30 millioner

legenheter som en båt

den lille byen Empuriabrava med alle sine canaler en veldig spesiell by her tar vi inn på Camping Rubina Resort ¤¤¤¤ 27 auro for natten med strøm og stor s29/9 endelig kom vi til Spania vi kjører ned til Roses og videre til vimmingpol. Det ble rett i svimmingpolen når vi hadde parkert herlig etter å ha hatt 30 grader varmt i dag. det er bare herlig å vere tilbake til Spania å solen å varmen.

til kvelden ble det medbrakt fisk fra Rørvik på Pannen  & supergodt hvit vin fra Vinfabrikken i Grussian